شاخ به شاخ: بازی های God Of War و DMC
هر چی بخوای اینجا داریم
شاخ به شاخ: بازی های God Of War و DMC
نویسنده : drgon تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1392

با ما باشید یه شاخ به شاخ دیه… این بار دو بازی God Of War : Ascension و DMC : Devil May Cry شاخ به شاخ میکنیم!!!… 1x1.trans شاخ به شاخ: بازی های God Of War و DMC

1x1.trans شاخ به شاخ: بازی های God Of War و DMC

 

 
 

 

داستان 

وقایع Ascension حدود ۱۰ سال پیش از نسخه اول است ما بعد انسانی و دیگری از کریتوس را می بینیم زمانی که کریتوس از خدای جنگ سرپیچی می کند و باید بخاطر این سرپیچی شکنجه شود در کل بازی از لحاظ روایت داستان تنها می خواهد شخصیت کاملی برای کریتوس درست کند و تمام ابعاد این شخصیت را به نمایش بگذارد برای همین به گذشته برمیگردد و ما یک نسخه ی فرعی را به نام معراج در بازی می بینیم جنگ با اساطیر و قدرت های فرا طبیعی و استفاده از اساطیر یونانی همیشه باعث شده که کریتوس عنوانی غنی باشد حال به سمت DMC می رویم که ریبوت شده و یک داستان جداگانه دارد به نوعی می خواهد بگوید زندگی که غربی ها ساختن پر از کثیفی هایی است که خودشان خبر ندارن و همه چیز به یک نیرویشیطانی بزرگ بر می گردد اما قهرمان ما دانته می تواند آن طرف ماجرا ببیند و به کمک برادرش دنیارا از شر شیاطین نجات می دهد با اینکه شیاطین سعی می کند جای خوب و بد داستان را عوض کنند داستان بازی در اوج سادگی بسیار زیبا و فلسفی بیان می شود و به نوعی به جامعه غربی صورت انتقادی دارد و ترکیب خوبی و بدی را امکان ناپذیر می کند

در هر دوی بازی ها یک داستان خوب را شاهد هستیم چه داستان غنی مثل کریتوس که از اساطیر یونان بهره می برد چه دانته که به صورت انتقادی به جامعه می نگرد….

 

 
 

 

شخصیت پردازی

می رسیم به شخصیت های اصلی بازی کریتوس شخصیتی است از هر جهت کامل و با یک داستان اساطیری پیچیده و به نوعی سازندگان حفره های داستانی بازی را با معراج پر کردند و یک شخصیت کامل تر و سازگارتر را به گیمر نشان دادند تا بازی باز هر چه بهتر بتواند به درک آن برسد اما DMC یک ریبوت کامل بود این یعنی باید طوری شخصیت را به گیمر نشان دهیم که گیمر تا به الان آنرا ندیده به نوعی می خواستند تغییر را هر چه بیشتر در بازی احساس کنیم که با تغییر چهرهی دانته همراه شد شاید دلیل اصلی آن متقفاوت نشان دادن دانته نسبت به ورجیل ( موهای ورجیل هم سفید است ) و ساختار شخصیتی آنها در حالی که ورجیل با از میان بردن شیاطین از برادر خود می خواهد تا نظم جهان را با هم به دست بگیرند اما دانته جلوی او و کارهایش می ایستد به هر حال به هر دلیل معقول و غیر معقول طرفداران از همان ابتدا هم نتوانستن با ظاهر جدید دانته ارتباط بر قرار کنند

دانته شخصیتی است که نکات مبهم کمتری دارد و نسبت به کریتوس داستان پیچیده ای را ندارد در همان ابتدا بازی شما با دشمنان هدف آنها برادر و خانواده ی خود آشنا می شوید و این کار را برای شما برای برقراری ارتباط با دانته راحت تر می کند دانته آدمی خوش گذران و شوخ طبع است و این از ویژگی های جالب دانته است که در جهنم هم با دیگرانشوخی می کند .

 

 
 

 

گرافیک

انجین God Of War :Ascension که برگرفته از اسم بازی هم است ( انجین GOW ) توانایی های خود را در GOW III  نشان داد و ما با یکی از بهترین گرافیک های آن زمان روبه رو شدیم حال این انجین در Ascension هم بکار رفته نتیجه همان گرافیم نسخه ی قبلی با کمی پیشرفت در جزئیات است نور پردازی خوب و کیفیت بافت ها را می توانید در جای جای بازی ببینید که این خود یه برتری مشهود نسبت به رقیب خود یعنی DMC : Devil May Cry است DMC از انجین محبوب UE3 استفاده می کند کیفیت این انجین در بازی بستگی به سازندگانش هم دارد این انجین نسبتا کهنه هنوز هم خروجی های زیبایی را مثل بتمن آرکهام سیتی و چرخدنده های نبرد ۳ را بیرون می دهد که نشان از قدرت خوب بازی است اما این برای همه بای هایی که توسط این انجین ساخته می شود صدق نمی کند البته سخنان بالا مبنی بر این نیست که DMC یک گرافیک کاملا بدی را در خود دارد اما بازی در این بخش با Ascension  قابل مقایسه نیست و در پله های پایین تری قرار می گیرد گرافیک بازی کمی فانتزی است و رئالیسم خود را در بعضی مواقع از دست می دهد کیفیت بافت ها خوب هستند اما نسبت به Ascension اصلا در سطح خوبی قرار نمی گیرند ضاهر شخصیت نسبتا بهتر از دشمنان عادی کار شده و بافت ها زیبا تری را می توان در آن دید طراحی اجسام معلق در هوا هم به خوبی صورت گرفته و در مجموع می توان گفت گرافیک بازی اذیت کننده نیست و یک خروجی معمولی است نه یک گرافیک فوق العاده مانند عناوینی مثل Crysis یا Watch Dogs البته نباید خرده گرفت

 

 
 

 

موسیقی و صداگذاری

هر دو بازی در بخش صدا گذاری عالی هستند شخصیت جوان دانته با صدای تیم فیلیپس که شوخی ها و بی ادبی های دانته را به خوبی بیان می کند و شخصیت کریتوس با صدای خشن T.C Carson که حس و حال یک جنگجوی کامل را به انسان القا می کند بقیه صدا پیشه ها هم در بازی کارشان را به خوبی انجام دادند تیم صداگذاری در هر دو با توانستند نیاز های گیمر را بر طرف کنند و عیبی در کار ها وجود ندارد اما موسیقی بازی موسیقی بازی DMC که توسط دو گروه به نام های Noisia و Combichrist  ار نوع Rock است و فضای جهنمی و پر زد و خورد را در بازی ایجاد می کند که کاملا با جو و گیم پلی بازی سازگاری دارد و یکی از نقات قوت بازی به حساب می آید در طرف دیگر موسیقی ها تم حماسی و اساطیری دارند و کاملا با جو DMC متفاوت است البته GOW همیشه در این بخش خوب بوده و هست

 

 
 

 

گیم پلی

از آنجایی که داستان بازی در DMC ریبوت شده و استودیو بازی هم به یک استودیو دیگر ( نینجا تئوری ) سپرده شده بازی نسبت به قبل در این بخش هم تغییراتی کرده که باعث متفاوت جلوه دادن این نسخه نسبت به نسخه های پیشین شده بازی از دشمنان متنوع و هم چنین سلاح های بسیار تشکیل شده است هر موقعی که در بازی احساس خستگی یا تکراری شدن را می کنید بازی با آوردن یک سلاح جدید یا یک دشمن چالش برنگیز نوع گیم پلی را عوض می کند تعداد سلاح ها آن قدرزیاد است که شاید نتوانید از همه ی آنها استفاده کنید ذربات ترکیبی بسیار که مجال دشمنان شما را می گیرد با ترکیب کمبوها مختلف درسلاح های مختلف تشکیل می شوند که حتی می کنید این ضرباترا بی وقفه بزنید وحرکات و کمبو های جالبی را در بازی اجرا کنید که زیبایی بازی با آزاد شدن مهارت های بیشتر که شامل کمبو های متنوع تر می شود زیبا ترهم می شود هر مینی باسی برای خود یک نقطه ضعف دارد که می توانید با تیز هوشی از این نقطه ضعف ها به خوبی استفاده کنید با کسب امتیاز های یاهمان Orbها می توانید آیتم های مختلفی را برای دانتته بخرید مانند سلامتی یا افزایش خط سلامتی و … قسمت ها پلتفرم بازی هم خوب درست شده و شما با استفاده از دو چنگک دانته که یک برای کشاندن دانته به سمت هدف و دیگری برای کشاندن اهداف به سوی خود دانته است انجام می شود که با ترکیب این دو خاصیت چنگک و خاصیت های دیگر پلتفرمر دیگر دانته بازی با یک بخش پلتفرمر زیبا همراه می شود موضوع از آنجایی جالب می شود که فضای شیطانی بازی سعی می کند با خراب کردن کوچه بس کوچه ها و ریختن آوار روی دانته ، دانتته را بکشد و البته دانته همیشه از دستش در می رود و روی دیوار ناسزا هایی نوشته می شود D: در مجموع گیم پلی بازی DMC زیبا و اعتیاد آور هست حتی اگر با نسخه های پیشین متفاوت باشد تنها اشکال بازی در این بخش سادگی بیش از حد است

Ascension دارای یک گیم پلی برخاسته از المان های قبلی سری GOW است و شاید تفاوت زیاد با هم نداشته باشد مبارزه با غول های بزرگ یا مینی باس و ترکیب ضربات سبک گاد اف وار که درهیچ بازی نمی توان این ضربات را اجرا کرد در کل می توان ترکیب مبارزات طبق فرمول قبلی سری GOW و قسمت های پلتفرمینگ بازی را کل گیم پلی Ascension    نامید استفاده از سلاح های دیگر و مبارزات تن به تن از جمله خاصیت های جدید بازیست اما بازی تقریبا نتوانسته از تکرار جلوگیری کند شباهت این بازی نسبت به نسخه های قبلی باعث شده هر چه قدر جلوتر بروید گیم پلی یکنواخت تری را مشاهده کنید البته اضافه شدن بخش چند نفره می تواند به ارزش های این بازی بیافزاید که در این بخش قابلیتهای خاص بیشتری را می توانید داشته باشید گیم Ascension شاید پس از مدتی تکراری شود اما برای هواداران این سری می تواند تا آخر شما را روی صفحه ی نمایشگر میخکوب کند با این نمی تواند مانند نسخه های پیشین شگفت آور باشد به هر حال ما از Santa Monica پس از صرف ۵۰ میلیون دلار انتظار بیشتری داشتیم حالا پس از عرضه بازی بازی از لحاظ فروش هم نتوانسته به حد هزینه خود برسد نتیجه یک ضرر بسیار برای سازندگان است

 

 
 

 

متا  بازی ها

DMC توانست یک گیم جدید و پر زد و خورد را نشان دهد که برای طرفداران سبک Hack & Slash بسیار جذاب است اما GOW با تکیه بیش از حد به المان ها قبلی پیشرفت چشمگیری بر خلاف نسخه های اصلی نداشته شاید دلیل آن Spin Off بودن بازیست

 DMC : Devil May Cry

XBOX 360 : 86

PS3 : 85

PC : 84

God Of War : Ascension

Only On PS3 : 80

نظر شما چیه؟!؟!؟…

آیا دانته میزنه و میکوبه کریتوس رو یا اصن کریتوس اهل این حرفا نیس..؟!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: خبر جدید,



.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به GAME Music Film Downlod مي باشد.